duminică, 5 septembrie 2010

Centrala de apartament

Vă mai aduceți aminte de tertipurile PSD din deceniul precedent, cînd se dădeau de ceasul morții ca să împiedice debranșarea cetățenilor de la sistemul falimentar de încălzire colectivă și instalarea centralelor de apartament? Asumarea individuală a răspunderii pentru agentul termic a fost imposibil de stăvilit, și mult trîmbițata inițiativă a guvernului Năstase, de rebranșare a cetățenilor, pasă-mi-te disperați, la "sistem" s-a fîsîit jalnic, mai puțin de 3.000 de rebranșări pe întreaga țară dovedind concret că vremurile cînd puteai obliga oamenii să înghită orice porcărie numai fiindcă era de stat se încheiaseră definitiv.
Tot astfel, eforturile disperate ale guvernului Boc 4/5 de a mai jupui cîte o pielicică de pe spinarea contribuabilului se vor solda cu o creștere economică substanțială a țărilor vecine și prietene, Bulgaria și Ungaria, ba chiar și a țării mai puțin vecine (și mult mai prietene) Cipru. Oricine cîștigă cît de cît din profesii liberale sau din chirii se va precipita să-și deschidă o firmuliță modestă în zonele protejate de care abia am amintit, unde va plăti un impozit drăguț de 10% și nu va fi obligat să contribuie la fondul de șomaj la care niciodată nu va avea acces: sîntem membri UE cu drepturi depline, nu avem de ce să înghițim patriotic toate prostiile.

Am o mare nedumerire fiscală : cum facem cu ciobanii? Se constituie oare un depozită de lactate și brînză unde să depună și ei cota de solidaritate? Vine tot pecurariul cu cîte un miel la Ministerul Muncii? Eu am avut problema asta cînd o editură mi-a propus, cum se întîmplă adesea, să-mi dea drepturile de autor în exemplare din cartea pe care mi-o publică: atunci m-am și văzut ducînd un capitol rupt din carte la Șomaj și altul - vorba lui Nenea Iancu - la Pensii car' va să zică.

Proprietar în șomaj e la fel de comic ca și autor-de - romane - polițiste în șomaj. E drept, îi înțeleg pe d-nii Băsescu și Boc că se enervează, doar și lor li se reține contribuția pentru șomaj din salariile lor de demnitari, cu toate că, dacă dl. Băsescu îl dă afară mîine - cum ar vrea dna Udrea și trabanții ei, distinșii  intelectuali - pe dl. Boc, dl. Boc nu va primi indemnizație de șomer. Nici măcar asta! Iar dacă poimîine dl. Băsescu pierde concesiunea Palatului Cotroceni, nu cred că va căpăta în schimb, vreme de 6 luni, un ajutor cît de mic. Așa că, și-or fi zis ei, dacă noi cotizăm degeaba, ei de ce să nu cotizeze? Și, confundînd impozitul cu contribuțiile și venitul cu profitul, au dat ucaz cum că tot creștinul care capătă ceva trebuie să le dea lor jumătate.

Adevărul e că aș consimți bucuros să primească și dl. Băsescu, și dl. Boc, și cine-o mai pica pe lîngă,  asemeni mamelor din vremea guvernului Tăriceanu - iată ce generoasă sînt - 85% din leafa de acum, numai să stea focului acasă și să-și crească copiii, ca să pot și eu să-mi cresc în liniște nepoții!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu