luni, 6 februarie 2012

6 Feb: Interventia presedintelui PNL, Crin Antonescu, la finalul consultarilor

“Bună ziua!
O întâlnire scurtă, destul de clară. I-am comunicat domnului Băsescu poziția noastră, pe care dumneavoastră, și probabil și domnia sa, o cunoșteați.
Înainte de toate, i-am spus că, din punctul nostru de vedere, cea mai bună, mai sănătoasă rezolvare a crizei politice ar fi ca, după pasul înainte făcut de domnul Boc, și domnia sa, președintele, să demisioneze, dar că asta, sigur, e o decizie care îi revine și pe care o ia sau nu o ia. Domnia sa ne-a spus că nu demisionează tocmai acum când a demisionat și domnul Boc, adică pe aceeași teorie a stabilității. Și dacă tot nu consideră normal să demisioneze, am discutat cum vedem noi chestiunea soluționării crizei politice pe dimensiunea guvernamentală și am vorbit foarte clar de opțiunea noastră fermă pentru soluția alegerilor anticipate. Soluție democratică. Soluție aplicată în toate țările democratice în momente de criză. Soluție în favoarea căreia s-au pronunțat nu numai cea mai mare parte, dacă nu toți oamenii care protestează de bună vreme în mare parte din orașele țării, dar și foarte mulți analiști, politologi, comentatori ai situației politice din România. E o soluție, din punctul nostru de vedere, cel mai puțin costisitoare, cea mai solidă, care conferă următorului guvern, oricare ar fi el, prestigiul, forța, legitimitatea unui vot popular proaspăt, recent și, ca atare, asta e soluția pe care noi mergem și nu o altă construcție sau combinatorică.
I-am spus, de altfel, președintelui că, dacă nu e hotărât să demisioneze și ca atare rămâne în funcție și participă conform prerogativelor constituționale la încercarea de a soluționa această criză, va trebui, prin poziționarea sa, să ne spună dacă acționează în sensul în care o mare parte a societății românești îi cere și ne cere tuturor să acționăm, adică alegeri anticipate măcar pentru Parlament, sau dacă va fi în continuare în slujba și în același timp va folosi aceeași coaliție majoritară de oameni care, de fapt, astăzi, la momentul demisiei lui Emil Boc, și-au declarat falimentul. Falimentul din punct de vedere politic. Falimentul din punct de vedere moral.
Punctul de vedere al președintelui, prezentat nouă, o spun în esență, în rest, sigur că domnia sa și-l va prezenta, este că nu avem timp de anticipate, care înseamnă instabilitate, care înseamnă o anumită durată și că trebuie să caute imediat și să găsească imediat o majoritate parlamentară pentru guvern.
L-am asigurat că noi nu intrăm în aceste combinații care au născut diferitele guverne Boc și am văzut unde am ajuns. L-am asigurat că votul nostru va fi întotdeauna în conformitate cu ceea ce am anunțat, și anume alegeri anticipate. Că nu vom vota, cu alte cuvinte, niciun guvern care ni s-ar propune pentru o construcție care, de fapt, să câștige timp în detrimentul României, în detrimentul cetățenilor săi pentru actuala construcție a coaliției de la putere. Și această poziție rămâne una cât se poate de clară. Nu s-a propus altceva din partea președintelui și nu este, din partea noastră, altceva acceptabil. Mulțumesc!”

Un comentariu: